Adele- Cold Shoulder

「Whenever you look at me I wish I was her 」




You say it's all in my head
And the things I think just don't make sense
So where you been then? Don't go all coy
Don't turn it round on me like it's my fault
See I can see that look in your eyes
The one that shoots me each and every time

あなたは全て私の妄想だと
私の考えていることは分からないと言う
それならあなたはどこにいたの? 黙り込まないでよ
全てを私のせいにするのはやめてね
あなたの瞳が訴えかけてくるのよ
いつも私を撃ち抜くその瞳がね

You grace me with your cold shoulder
Whenever you look at me I wish I was her
You shower me with words made of knives
Whenever you look at me I wish I was her

あなたは冷たい態度で私を飾る
あなたが私を見るときはもし私が彼女ならと願い
あなたがナイフのような言葉を投げかけてくる時はいつも
もし私が彼女ならと願うのよ

These days when I see you
You make it look like see-through
Do tell me why you waste our time
When your heart ain't admitting you're not satisfied
You know I know just how you feel
I'm starting to find myself feeling that way too

この頃あなたを見ると
あなたはまるで私が見えていないみたいに
どうして二人の時間が無駄になるのか教えてよ
不満があるとあなたが認めないのよね
分かっているわよね 私があなたの気持ちを知っているってこと
そう感じている自分の心に 私は気が付き始めたの

You grace me with your cold shoulder
Whenever you look at me I wish I was her
You shower me with words made of knives
Whenever you look at me I wish I was her

あなたは冷たい態度で私を飾る
あなたが私を見るときはもし私が彼女ならと願い
あなたがナイフのような言葉を投げかけてくる時はいつも
もし私が彼女ならと願うのよ

Time and time again, I play the role of fool
(Just for you)
Even in the daylight when you think don't I see
(I see you)
Try to look for things I hear but our eyes never find
'Though I do know how you play

何度も繰り返し 私は馬鹿な振りをしてきた
(あなたのためにね)
あなたが私を見ていない時だって
(私は見ていたわ)
見つけようと努力したけど私たちには見つけられなかった
それでも私はあなたがどんな風なのかわかるの

You grace me with your cold shoulder
Whenever you look at me I wish I was her
You shower me with words made of knives
Whenever you look at me I wish I was her

あなたは冷たい態度で私を飾る
あなたが私を見るときはもし私が彼女ならと願い
あなたがナイフのような言葉を投げかけてくる時はいつも
もし私が彼女ならと願うのよ

You grace me with your cold shoulder
Whenever you look at me I wish I was her
You shower me with words made of knives
Whenever you look at me I wish I was her

あなたは冷たい態度で私を飾る
あなたが私を見るときはもし私が彼女ならと願い
あなたがナイフのような言葉を投げかけてくる時はいつも
もし私が彼女ならと願うのよ









最近はAdeleの曲の和訳が多くなりました。彼女の魅力的な歌声がとても好きなんです!
他にもお勧めしたい曲が多くあるのでぜひほかの曲も聞いてみてください!