Hot Chelle Rae - I Like To Dance

「音楽から感じることを君から感じる」



Click clack shimmer 'n shine
Everybody's in a line now
Dressed up to the nines now baby

キラキラと輝く光
今はみんなここにいるね
綺麗な服を着てさ


Silver, shiny, sexy, it's love
And the music's playing so loud
Disco balls and big crowds baby
銀色で輝いていてセクシーで、それって恋さ
大きな音で音楽を鳴らして
ディスコボールと大勢の人

Her eyes, they tell me what I need to know
Your touch tells me where I need to go
My lead will make you wanna get so close

彼女の瞳は僕が何を必要としているか教えてくれる
君は僕がどこへ向かえばいいのか教えてくれる
僕がリードすれば君はもっと近づきたくなるだろうね

Well I like to dance
So if you do just get on the floor
Forget the romance
This is what music was created for
So find someone hot
And if you're not it doesn't matter
Baby take what you got
And just go dancing you'll feel better

踊りたいんだよ
ステージに上がったなら
ロマンスなんか忘れちゃえ
そのために音楽は作られたんだ
素敵な人を見つけなよ
君かどうかは関係ないよ
ありのままにね
ただいい気分で踊ろうよ

I like to dance
I like to dance dance dance dance

踊るのが好きなんだ
踊るのがさ 好きなんだよ

Lovesick electric sex thoughts are flying all around me
He said, she said "let's leave" baby

恋に悩む人たちの思いがそこらを飛んでいる
彼らは言うんだ  ここから離れようかってね

Fashion lives alive in her dress
And our eyes'll never leave her
The song creates a fever baby

彼女は服装も魅力的で
僕は目を話せなくなるんだ
音楽は僕を熱くさせる

Her eyes, they tell me what I need to know
Your touch tells me where I need to go
My lead will make you wanna get so close

彼女の瞳は僕が何を必要としているか教えてくれる
君は僕がどこへ向かえばいいのか教えてくれる
僕がリードすれば君はもっと近づきたくなるだろうね

Well I like to dance
So if you do just get on the floor
Forget the romance
This is what music was created for
So find someone hot
And if you're not it doesn't matter
Baby take what you got
And just go dancing you'll feel better

踊りたいんだよ
ステージに上がったなら
ロマンスなんか忘れちゃえ
そのために音楽は作られたんだ
素敵な人を見つけなよ
君かどうかは関係ないよ
ありのままにね
ただいい気分で踊ろうよ






私はあまりクラブとか行かないです。
一人でパジャマでこれを着て踊ってはじけてみてます。
Hot Chelle Rae のこの曲はファーストアルバムに収録されています。
セカンドも聞いたことがあるのですが、曲調が変わったんじゃないかなと思っています。
色々な顔があって素敵ですね。





この曲でどんな英語を勉強しようかなとは考えたのですが、特にないんです。
そこでlovesickについて考えてみようかなと思います。
lovesickは日本人のバンドでもポルノグラフィティが題名にしていますね。
現在では結構定着しつつあるこのlovesickと言う単語ですが、ボブディランの造語です。
time out of mind で利用されていて恋に悩むとか恋煩いって日本語がぴったりです。
実はポルノグラフィティの中にはボブディランに関係する歌詞が他の歌でも出てきますね。

lovesickは形容詞なので a lovesick girl
という風に利用されたりします。