The All-American Rejects - Gives You Hell

「僕がまだ寝ている朝に君は働いている」




The All-American Rejects - Gives You Hell

I wake up every evening
With a big smile on my face
And it never feels out of place
And you're still probably working
At a nine to five pace
I wonder how bad that tastes

いつも午後に起きるんだ
すごく良い笑顔でね
それがおかしいとは思わないよ
君はまだ働いているだろうね
9時から5時までさ
それって最悪だろうね

When you see my face
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell
When you walk my way
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell

僕の顔を見た時
最悪な気分になっちまえ
最悪な気分になっちまえ
僕と同じ道を歩いた時には
最悪な気分になっちまえ
最悪な気分になっちまえ


Now where's your picket fence love
And where's that shiny car
And did it ever get you far
You never seemed so tense love
I've never seen you fall so hard
Do you know where you are

君の愛の柵はどこにあるんだ
綺麗な車はどこだ
それでどこへ行ったんだい
真剣な愛には思えない
自分がどこにいるのか分かっているのか

And truth be told I miss you
And truth be told I'm lying

本当は君に会いたいんだよ
本当のことを言えば、嘘だよ

When you see my face
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell
When you walk my way
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell
If you find a man that's worth a damn and treats you well
Then he's a fool you're just as well
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell

僕の顔を見た時
最悪な気分になっちまえ
最悪な気分になっちまえ
僕と同じ道を歩いた時には
最悪な気分になっちまえ
最悪な気分になっちまえ
もしきみを大切にしてくれるとんでもない男を見つけても
そいつは馬鹿で、お似合いだよ
最悪な気分になっちまえ
最悪な気分になっちまえ

Tomorrow you'll be thinking to yourself
Where'd it all go wrong?
But the list goes on and on

明日君は自分で考えるだろう
どこで間違えたのかしら?
答えはいくつもあるさ

And truth be told I miss you
And truth be told I'm lying

本当は君に会いたいんだよ
本当のことを言えば、嘘だよ

When you see my face
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell
When you walk my way
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell
When you find a man that's worth a damn and treats you well
Then he's a fool, you're just as well
Hope it gives you hell

僕の顔を見た時
最悪な気分になっちまえ
最悪な気分になっちまえ
僕と同じ道を歩いた時には
最悪な気分になっちまえ
最悪な気分になっちまえ
もしきみを大切にしてくれるとんでもない男を見つけても
そいつは馬鹿で、お似合いだよ
最悪な気分になっちまえ
最悪な気分になっちまえ

Now you'll never see
What you've done to me
You can take back your memories
They're no good to me
And here's all your lies
You can't look me in the eyes
With the sad, sad look
That you wear so well

君はもう分からないだろう
君が僕に何をしたのか
記憶をさかのぼってみても
良い事なんてなかった
全部君の嘘だ
君は僕の目を見ることができない
悲しい、悲しい顔で
君は上手に演じるんだ

When you see my face
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell
When you walk my way
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell
When you find a man that's worth a damn and treats you well
Then he's a fool you're just as well
Hope it gives you hell

僕の顔を見た時
最悪な気分になっちまえ
最悪な気分になっちまえ
僕と同じ道を歩いた時には
最悪な気分になっちまえ
最悪な気分になっちまえ
もしきみを大切にしてくれるとんでもない男を見つけても
そいつは馬鹿で、お似合いだよ
最悪な気分になっちまえ
最悪な気分になっちまえ


When you see my face
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell
When you walk my way
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell
When you hear this song and you sing along but you never tell
Then you're the fool, I'm just as well
Hope it gives you hell

僕の顔を見た時
最悪な気分になっちまえ
最悪な気分になっちまえ
僕と同じ道を歩いた時には
最悪な気分になっちまえ
最悪な気分になっちまえ
もしきみを大切にしてくれるとんでもない男を見つけても
そいつは馬鹿で、お似合いだよ
最悪な気分になっちまえ
最悪な気分になっちまえ

When you hear this song
I hope that it will give you hell

君がこの歌を聞いた時
最悪な気分になっちまえ

You can sing along
I hope that it puts you through hell

この歌を一人で聞いて
最悪な気分になっちまえ



The All-American Rejectsはアメリカのバンドです。
オクラホマ州出身の人たちらしいです。
アメリカでは絶大な人気を誇るバンドで、歌詞が良いと評判です。
私にはこの歌詞の良さはちょっと分かりませんが、確かに親しみやすい内容かもしれないですね。

 



hellにはもちろん地獄と言う意味があってgo to hellと言うような利用もされますが、
単体でhellという言葉を用いたりするかな。

hellはそれだけでなくて「絶対に~ではない」という意味で副詞として利用される事があります。
丁寧な言い方ではないですが、この言い方を知っていると便利かな。
hellって言われても必ずしも嫌な意味ではないと知っておくことになるので!

A「He has failed on purpose.」彼はわざと失敗してる。
B「the hell he do.」絶対に彼はわざとじゃない。

こんな感じな用いられ方かな。